حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به طولکرم و شهادت سه فلسطینی یک جنگنده روسیه بر فراز دریای سیاه ناپدید شد حماس آماده اجرای طرح توافق آتش‌بس روسیه تلافی می‌کند | پوتین: صادرات اورانیوم به غرب را محدود می‌کنیم افزایش شمار شهدای بمباران مدرسه الجاغونی در مرکز نوار غزه به ۱۷ نفر (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) پزشکیان با عمار حکیم دیدار کرد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) هلاکت یک نظامی صهیونیست در حمله موشکی القسّام به شمال فلسطین اشغالی (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شمار شهدای جنگ غزه از ۴۱ هزار نفر رد شد (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) اعلام آمادگی ایران برای تأمین صلح و امنیت پایدار بین‌المللی با همکاری کشور‌های دنیا (۲۱ شهریور ۱۴۰۳) شهادت ۲ نفر موتورسوار لبنانی در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی پاسخ سخت حزب الله: حمله راکتی به آشیانه توپخانه ارتش صهیونیستی در جولان اشغالی توافق ایران و عراق برای تدوین برنامه راهبردی بلندمدت عدم پذیرش مسافر در ۲ ایستگاه متروی تهران پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۳) امیر سرتیپ حیدری: انسداد مرزهای شرقی کشور به روش هوشمند انجام می‌شود آیت‌الله علم‌الهدی: مسئله امروز جهان اسلام وحدت بین مسلمانان است | حلقه مقاومت، نماد وحدت بین مذاهب اسلامی عراقچی: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است نشست خبری مشترک پزشکیان و السودانی | رئیس جمهور: نیازمند اجرای توافقات امنیتی بین ایران و عراق هستیم هریس یا ترامپ؛ آرای خاکستری ایالات متحده به کدام نامزد خواهد رسید؟ مجموع مهاجران افغانستانی مجاز و غیرمجاز در ایران بین ۶ تا ۷ میلیون نفر اعلام شد فرماندار مشهد از ادامه برخورد جدی با اتباع غیرمجاز خبر داد | فعالیت اتباع غیرمجاز در اطراف حرم امام‌رضا(ع)، به هیچ عنوان تحمل نخواهد شد ویدئو | کُردی‌صحبت‌کردن پزشکیان با خبرنگار اقلیم کردستان در عراق
سرخط خبرها

روسیه تلافی می‌کند | پوتین: صادرات اورانیوم به غرب را محدود می‌کنیم

  • کد خبر: ۲۵۰۴۷۵
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
روسیه تلافی می‌کند | پوتین: صادرات اورانیوم به غرب را محدود می‌کنیم
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو باید صادرات اورانیوم، تیتانیوم و نیکل را به تلافی تحریم‌های غرب محدود کند.

یه گزارش شهرآرانیوز، اظهارات پوتین به وزرای دولت باعث افزایش قیمت نیکل و افزایش سهام شرکت‌های استخراج اورانیوم شد.

وی در اظهارنظر‌های تلویزیونی گفت که چنین محدودیت‌هایی می‌تواند برای سایر کالا‌ها نیز اعمال شود و خاطرنشان کرد که روسیه تولید کننده عمده گاز طبیعی، الماس و طلا است.

رییس جمهور روسیه افزود که لازم نیست این اقدامات "فردا" انجام شود و نباید به خود روسیه آسیب برساند.

وی ادامه داد: روسیه پیشرو در ذخایر تعدادی از مواد خام استراتژیک است: برای گاز طبیعی، ما تقریبا ۲۲ درصد از ذخایر جهان، برای طلا تقریبا ۲۳ درصد و برای الماس تقریبا ۵۵ درصد از ذخایر جهان را در اختیار داریم.

پوتین تصریح کرد: در اجلاس سران ناتو در ماه ژوئیه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا وعده پنج سیستم دفاع هوایی استراتژیک و ده‌ها سیستم دفاع هوایی تاکتیکی را داد. ما چندین مورد از آن سیستم‌های استراتژیک را تحویل داده ایم. ما به طور کامل در تلاش هستیم تا در هفته‌های آینده به تعهدات خود عمل کنیم و به سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین اضافه خواهیم کرد.

او به میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه گفت: باید برخی از انواع کالا‌هایی که به بازار جهانی عرضه می‌کنیم توجه کنیم. شاید نیاز باشد برای محصولاتی مانند اورانیوم، تیتانیوم و نیکل باید به محدودیت‌های خاصی فکر کنیم.

به گفته تحلیلگران، کشور‌های غربی خرید نفت و گاز روسیه را از زمان آغاز جنگ در اوکراین به شدت کاهش داده اند، اما روسیه همچنان تامین کننده اصلی فلزات به بازار‌های جهانی است، بنابراین کاهش یا توقف صادرات این محصولات می‌تواند باعث اختلال در بازار‌های جهانی شود.

اندکی پس از اظهارات پوتین در روز چهارشنبه، نیکل در بورس فلزات لندن (LME) با ۲.۶ درصد افزایش به ۱۶ هزار و ۱۴۵ دلار در هر متریک تن رسید.

شرکت نورنیکل که بزرگترین تولید کننده نیکل تصفیه شده در جهان است، در روسیه مستقر می‌باشد. این شرکت یک تامین کننده عمده نیکل به چین و اروپا است.

در سال ۲۰۲۳، آمریکا و چین در صدر فهرست واردکنندگان اورانیوم روسیه و پس از آن کره جنوبی، فرانسه، قزاقستان و آلمان قرار گرفتند.

در ماه مه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ممنوعیت واردات اورانیوم غنی شده از روسیه را امضا کرد و به این ترتیب به تجارتی به ارزش سالانه حدود یک میلیارد دلار پایان داد. با این حال، این دستور شامل معافیت‌هایی در صورت نگرانی‌های عرضه بود که به وزارت انرژی آمریکا اجازه می‌داد تا سطح طبیعی واردات اورانیوم روسیه را تا سال ۲۰۲۷ حفظ کند.

روسیه ۲۷ درصد از اورانیوم غنی شده عرضه شده به راکتور‌های هسته‌ای تجاری آمریکا را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

روسیه همچنین سومین تولیدکننده بزرگ اسفنج تیتانیوم در جهان است که به فلز مورد نیاز در کاربرد‌های صنعتی در صنایع هوافضا، دریایی و خودرو تبدیل می‌شود، اما ذخایر معدنی تیتانیوم روسیه کم است.

شرکت وی اس ام پی او اویسما بزرگترین سازنده اسفنج تیتانیوم روسیه است که بخشی از آن متعلق به شرکت دفاعی روستک است که توسط غرب تحریم شده است. شرکت وی اس ام پی او اویسما قبل از جنگ اوکراین تیتانیوم مورد نیاز شرکت‌های بوئینگ و ایرباس را تامین می‌کرد.

کانادا وی اس ام پی او اویسما را تحریم کرده است، اما به ایرباس معافیت داده تا بتواند از تیتانیوم روس در تولید خود استفاده کند.

بوئینگ خرید تیتانیوم از روسیه را کمتر از دو هفته پس از آغاز جنگ با اوکراین در سال ۲۰۲۲ متوقف کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->